Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nissan 100 Nx

18. 1. 2009
100NX
1.6 targa
GA16DS
(karburátor)
1.6 targa
GA16DE
(stříkačka)
1.6 SR
GA16DE
(stříkačka)
2.0GTI targa
SR20DE
(stříkačka)
Druh motoru
4-taktní
Počet válců
řadový čtyřválec
Objem válců / ccm
1597
1998
Vrtání a zdvih / mm
76,0 x 88,0
86,0 x 86,0
Výkon při ot./min. / kw (PS)
66 (90) / 6000
75 (102) / 6000
105 (143) / 6400
Točivý moment / Nm při ot./min.
133 / 4000
136 / 4000
136 / 4000
178 / 4800
Komprese
9,8
10
Řízení ventilů
DOHC, 4 ventily na válec
   
Celková hmotnost / kg
1495
1535
Provozní hmotnost / kg
1048
1067
1048
1146
l

Historie

Nissan NX je automobil vyráběný firmou Nissan Motors. Nissan NX byla v podstatě platforma B13 jako Nissan Sentra nebo Nissan Sunny akorát s rozdílem jiných tvarů karosérie. NX bylo volným nástupcem Nissanu Pulsar NX/Nissan EXA, prodávaného od roku 1987 do 1990 a mimo jiné nahradilo i Nissan Sentra hatchback.

Obrazek



NX1600/NX2000 (Severní Amerika)
NX1600 bylo založeno na standardním motoru 1.6L který využíval Nissan Sentra (kód motoru GA16DE), a NX2000 využívalo motoru 2.0L SE-R model (kód motoru SR20DE). V severní Americe se tento sportovní vůz prodával od roku 1991 do 1993 a jako každý vůz i v současnosti i Nissan NX mel své konkurenty ve své době a těmi hlavně byli Mazda MX-3 a Honda CR-X. Roku 1995 bylo NX nahrazeno modelem 200SX a NX bylo vyráběno ještě pár let, ale už pouze v jiných zemích NX2000 model mel par mechanických vylepšeni oproti svému SE-R sourozenci. Melo vetší brzdy a více agresivní pneumatiky na širších 6-ti palcových kolech (195/55VR-14 s 14x6" koly oproti druhému modelu, který měl 185/60HR-14 na 14x5.5?). Brzdy NX2000 jsou běžným upgradem na trhu pro B13 Sentru SE-R. NX2000 taky mělo mezi sedadly opěrku na ruce, větší dvoujádrový a lehce nižší výšku auta oproti SE-R. Nicméně targa střecha (T-top) na NX2000 spolu s mechanickými vylepšeními způsobila ze auto bylo o něco málo těžší než SE-R. NX2000 se svoji lehkou vahou, tuhou kostrou a diferenciálem omezujícím prokluz, byl považován za jedno z nejlépe ovladatelných aut s náhonem na přední nápravu své doby. V roce 1992 magazín Road & Track zahrnul NX2000 do testu světově nejlépe ovladatelných aut proti takové konkurenci jako například Acura NSX, Porsche 911, Nissan 300ZX, Mazda Miata a Lotus Elan


100NX (Evropa)
100NX bylo označeni Nissanu NX používané pro evropský trh. Tento model se na trhu objevil ve dvou obsahových a to 1.6L a 2.0L. Od roku 1990 do února roku 1993 se 100NX s obsahem 1.6L vyrábělo s elektronicky řízeným karburátorem, který byl takovou předpotopní vstřikovací verzí a již uvnitř karburátoru byla osazena něco jako vstřikovací jehla. U této verze se však stářím začala projevovat nadměrná spotřeba a proto se od dubna roku 1993 na trh dostala verze s více výkonným a účinnějším přímým vstřikováním (karburátorová verze měla výkon 90hp a verze s přímým vstřikováním mela 105hp). I v Evropě byla samozřejmě prodávána výkonnější verze s větším obsahem motoru a přímým vstřikováním a to 2.0L s výkonem 143hp. Nissan 100NX byl na evropském trhu převážně ve verzi s targou (T-top) střechou


NX Coupe (Japonsko)
Nissan NX byl prodáván v Japonsku na vlastním trhu jako Nissan NX Coupe. Zde pouze některé modely byly vybaveny targou střechou zatímco ostatní NX měly střechu pevnou. Japonské NX Coupe se na trhu objevilo hned v několika motorových verzi. Jednou z těchto variant určené pouze pro japonský trh byl motor 1.5L DOHC s karburátorem (GA15DS) a 1.8L DOHC EFI s přímým vstřikováním (SR18DE) Dále pak bylo vyráběno v rozsáhlejší verzi 1.6 DOHC EFI (GA16DE) a jenom velmi výjimečně 2.0L DOHC EFI (SR20DE). Model NX Coupe bylo k dispozici jak s manuální, tak i automatickou převodovkou. Modely s motorem 1.5 DOHC byly všechny vybaveny digitálními tachometry, zatímco ostatní modely měly standardní analogové budíky. Všechny japonské modely měly elektrická okýnka, klimatizaci, posilovač řízení, elektricky ovladatelná zpětná zrcátka a centrální zamykáni s automatickým uzamčením dveří při rychlosti 18km/h. Toto auto bylo na Japonskem trhu odlišné, protože nemělo ECO s A/C systémem. Většina japonských aut tuto možnost mela, ale NX Coupe ne.

Obrazek